Διδακτική των Βιοϊατρικών Επιστημών

Κωδικός Μαθήματος:

ΜEK.3.2.2.3

Semester:

Γ' Εξάμηνο

Ώρες:

Ε

Μονάδες ECTS:

5

Καθηγητές Μαθήματος

Δρ. Κριεμπάρδης Αναστάσιος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Βασικές έννοιες των Βιοϊατρικών Επιστημών
  2. Η επιστήμη και οι πηγές της – Η θέση των Βιοϊατρικών Επιστημών ανάμεσα στις Επιστήμες: Διδακτικές προεκτάσεις
  3. Η διεπιστημονικότητα στις επιστήμες ζωής
  4. Η έρευνα στις Βιοϊατρικές Επιστήμες
  5. Το εκπαιδευτικό λογισμικό και η χρήση του στη διδασκαλία των βιολογικών μαθημάτων
  6. Εξοικείωση με την βιβλιογραφική αναζήτηση μέσω Internet. Πηγές- Εργαλεία
  7. Εξέλιξη και διδασκαλία των Βιοϊατρικών Επιστημών
  8. Μάθηση μέσω Διερεύνησης και Διδακτική Βιοϊατρικών Επιστημών στον αστερισμό του Εποικοδομητισμού
  9. Χάρτης εννοιών ως εργαλείο έρευνας και διδασκαλίας: Εισαγωγή – Εφαρμογές
  10. Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις: Ομαδοκεντρική Διδασκαλία, Ανακαλυπτική μέθοδος, Επίλυση προβλήματος, Μέθοδος project στις Βιοϊατρικές Επιστήμες – Παραδείγματα
  11. Παρουσίαση ερευνητικών μεθόδων και εργαλείων
  12. Η περίπτωση του BSCS (The Biological Science Curriculum Study)
  13. Από τη Μνήμη στους Εννοιολογικούς Χάρτες

 

Εργαστηριακές/Φροντιστηριακές Ασκήσεις

  1. Σχεδιασμοί μαθημάτων – Μικροδιδασκαλίες Ι
  2. Σχεδιασμοί μαθημάτων – Μικροδιδασκαλίες ΙΙ

 

Περίγραμμα

Σκοπός του μαθήματος είναι η εφαρμογή της καινοτομίας και της δημιουργικότητας με τη χρήση της τεχνολογίας στη διδακτική των Βιοϊατρικών Επιστημών. 

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα:

  • Έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση των Βιοϊατρικών Επιστημών Θα έχουν εκπαιδευτεί στην εφαρμογή καινοτόμων ιδεών με τη χρήση της τεχνολογίας στο παιδαγωγικό έργο τη διδακτική Βιοϊατρικών Επιστημών. Στο πλαίσιο έρευνας δράσης θα πλαισιώνουν το παιδαγωγικό έργο με καινοτόμους και δημιουργικές δράσεις.
  • Είναι ενήμεροι για τις σύγχρονες τάσεις εφαρμογών της τεχνολογίας στην παιδαγωγική πρακτική των Βιοϊατρικών Επιστημών.
  • Έχουν ικανότητες να αξιοποιούν την πληροφορία σε μορφές μάθησης με καινοτόμες διαδραστικές δραστηριότητες και αναπτυξιακά κατάλληλα λογισμικά.
  • Έχουν τις ικανότητες να εντάξουν την νέα τεχνολογία με ποικίλες μορφές και τρόπους έκφρασης και επικοινωνίας.
  • Αναγνωρίζουν τη «θετική» συνεισφορά της τεχνολογίας στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και ειδικότερα στα παιδιά με ειδικές «δεξιότητες» χρησιμοποιώντας ως εργαλέιο τις Βιοϊατρικές Επιστήμες
  • Θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη γνώση, την κατανόηση και τις ικανότητές τους  για επίλυση προβλημάτων σε εφαρμογές σε γνώριμο ή μη περιβάλλον, εντός του γνωστικού τους πεδίου ή άλλου συναφούς με αυτό. 
  • Είναι σε θέση να κοινοποιούν το σκεπτικό της παιδαγωγικής διαδικασίας που επιλέγουν και τα συμπεράσματά τους τόσο σε εξειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό.

Διαθέτουν τις απαραίτητες μαθησιακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους με τρόπο σε μεγάλο βαθμό αυτοδύναμο ή και αυτόνομο.