Καθηγητές Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάδειξη και κατανόηση των σύγχρονων προσεγγίσεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης, με εστίαση στην προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της διαμόρφωσης του δημοκρατικού μαθητή/πολίτη.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
Σε επίπεδο γνώσεων
- Να διακρίνουν και να κατανοούν τις κεντρικές τάσεις και τις σύγχρονες απαιτήσεις της Παιδαγωγικής Επιστήμης
- Να γνωρίζουν τις βασικές δημοκρατικές αρχές και αξίες και να τις υπηρετούν στο παιδαγωγικό του έργο
- Να περιγράφουν τους στόχους και της αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
- Να αντιλαμβάνονται τον πλούτο της πολυπολιτισμικής σχολικής τάξης και να τον υποστηρίζουν κατάλληλα
Σε επίπεδο δεξιοτήτων
- Να εφαρμόζουν τις θεωρίες μάθησης και τις ψυχοπαιδαγωγικές μαθησιακές αρχές
- Να εντάσσουν στην παιδαγωγικό και διδακτικό τους έργο σύγχρονες προσεγγίσεις που υποστηρίζουν ένα ανοικτό και δημιουργικό σχολείο.
- Να εφαρμόζουν εκπαιδευτικά αλληλεπιδραστικά προγράμματα με εκπαιδευτικές κοινότητες στην Ευρώπη και τον κόσμο.
- Να αντιλαμβάνονται τη σημασία των ανοικτών περιβαλλόντων, πηγών και περιεχομένων μάθησης.
Σε επίπεδο ικανοτήτων
- Να αιτιολογούν το θεωρητικό υπόβαθρο των επιλογών του/της κατά την παιδαγωγική διαδικασία.
- Να χειρίζονται ερευνητικά τη βιβλιογραφία σε σχέση με τα ζητήματα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
- Να οργανώνουν τις γνώσεις του και να τις συνθέτουν με κριτική ματιά
- Να αναθεωρούν τις επιλογές του και να τις επαναπροσδιορίζουν
- Να λειτουργούν ως πρότυπα για μια εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Παιδαγωγική Επιστήμη – Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις.
- Σύγχρονες Διδακτικές Κατευθύνσεις για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Επιστήμη και Γνώση – Επίσημη Σχολική Γνώση.
- Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών – Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών.
- Εκπαίδευση για την ταυτότητα του Πολίτη. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Σχολείο Κοινωνία Πολιτών.
- Οργάνωση διδακτικού έργου. Σχεδιασμός, υλοποίηση (Προσχολική Αγωγή -Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)
- Σχεδιασμός διδασκαλίας με δομημένο σχέδιο μαθήματος στο πλαίσιο αυθεντικής μάθησης και αξιολόγησης.
- Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διδασκαλία Παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές Ένταξης – Συμπερίληψης (Προσχολική Αγωγή – ΘΕΩΡΙΑ)
- Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διδασκαλία Παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές Ένταξης – Συμπερίληψης (Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – ΘΕΩΡΙΑ)
- Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διδασκαλία Παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές Ένταξης – Συμπερίληψης (Προσχολική Αγωγή – ΑΣΚΗΣΕΙΣ)
- Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διδασκαλία Παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές Ένταξης – Συμπερίληψης (Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – ΑΣΚΗΣΕΙΣ)
- Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις – Εργαστήριο.