Επιστημονική Συνεργάτης
achristopoulou@minedu.gov.gr
H Αθηνά Άννα Χριστοπούλου είναι εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και εργάζεται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Προΐσταται του νεοσύστατου Τμήματος Γ’ (Προάσπισης Δικαιωμάτων Μαθητών με Αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) της εν λόγω Διεύθυνσης και είναι Εθνική Εκπρόσωπος-Μέλος του Συμβουλίου Αντιπροσώπων του Ευρωπαϊκού Φορέα Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης (Yπ. Αποφ. 6336/Η/13-012017). Είναι κάτοχος των κάτωθι μεταπτυχιακών διπλωμάτων: α) MEd in Educational Psychology, University of Manchester, β) MA in Special education (Education and Human Rights), ΤΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Αθηνών & London School of Education., γ) MΕd Σπουδές στην Εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, δ) Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό, ΑΣΠΑΙΤΕ. Επί του παρόντος ολοκληρώνει τις διδακτορικές της σπουδές στο πεδίο της ειδικής αγωγής-ενταξιακής εκπαίδευσης. Έχει εργαστεί σε γενικά και ειδικά σχολεία στην Ελλάδα και στην Αγγλία καθώς και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Yποστήριξης Eιδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών της Δ’ Αθήνας.
Επιπλέον, η επαγγελματική της εμπειρία περιλαμβάνει τη διενέργεια εισηγήσεων επί ζητημάτων ενταξιακής εκπαίδευσης σε μία σειρά μεταπτυχιακών προγραμμάτων (π.χ. ΠΜΣ “Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση”, ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή», ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, ΠΜΣ “Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός”, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ) καθώς και τη διενέργεια επιμορφωτικών δράσεων σε επιμορφωτικά σεμινάρια (π.χ. «Ειδική Αγωγή και Επαγγελματικός Προσανατολισμός», Κέντρο Αξιολόγησης στην Επαγγελματική Συμβουλευτική-Κ.Ε.Α.Ε.Σ, Τομέας Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ). Έχει συμμετάσχει ως συντονίστρια για την Ελλάδα σε μια σειρά διακρατικών προγραμμάτων που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Φορέας Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης (π.χ. «Η μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Στήριξης της Ενταξιακής Εκπαίδευσης», «Ανασκόπηση & Ανάλυση Εθνικών πολιτικών & νομοθεσίας επί ζητημάτων ειδικής αγωγής & ενταξιακής εκπαίδευσης (CPRA)»). καθώς και σε προγράμματα Erasmus+ στο πεδίο της ενταξιακής εκπαίδευσης . Η ερευνητική-επιστημονική της δραστηριότητα συμπεριλαμβάνει τη συμμετοχή της:
α) ως εμπειρογνώμων σε έρευνες χαρτογράφησης στο πεδίο των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, στη σύνταξη οδηγών για τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική, καθώς και στην προσαρμογή διδακτικών εγχειριδίων για άτομα με αναπηρίες και
β) ως σύμβουλος υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις στήριξης της απασχόλησης. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια με εισηγήσεις που αφορούν την ενταξιακή εκπαίδευση και τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.