Κούκης Νικόλαος

qode interactive strata
Επιστημονικοί Συνεργάτες

Επιστημονικός Συνεργάτης

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

nkoukis@uniwa.gr

Εργάζεται για πολλά έτη στη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός (Φιλόλογος), σήμερα με την ιδιότητα του Συμβούλου Εκπαίδευσης Φιλολόγων (ΠΕ02). Οι σπουδές του περιλαμβάνουν πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής, του Τμήματος Φιλολογίας, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1990), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MEd) στις «Σπουδές στην Εκπαίδευση» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2010), Διεπιστημονικό – Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (MSc) «Τεχνογλωσσία» στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέα Γλωσσολογίας) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Τομέα Σημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής) (2015), πτυχίο Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2016) και διδακτορική διατριβή στο πεδίο της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) με θέμα «Τα Μαζικά Ανοιχτά Ηλεκτρονικά Μαθήματα στην επαγγελματική ανάπτυξη φιλολόγων εκπαιδευτικών: Μελέτη των παραγόντων σχεδιασμού και αποτελεσματικότητας» στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2020).

Είναι πιστοποιημένος Επιμορφωτής Ενηλίκων, μετά από Εξετάσεις στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (2013), επιμορφωτής στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου Τ.Π.Ε.)» (2013-σήμερα) και έχει προσφέρει υπηρεσίες ως εξωτερικός συνεργάτης για τη δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας βασισμένων σε ΤΠΕ του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (2012-2015) και ως Ειδικός Επιστήμονας/Εμπειρογνώμονας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στη σύνταξη Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και τη δημιουργία πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού (2014-2021). Σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προσφέρει υπηρεσίες ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα εξ Αποστάσεως «Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Ανθρώπινη Ανάπτυξη και Μάθηση» (MSc) στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου (2021-σήμερα) και ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα εξ Αποστάσεως [ΕΤΑ] «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης-επιστήμες της αγωγής» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2022-σήμερα).

Έχει πολλές συμμετοχές σε Συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμμετοχές ως κριτής-αξιολογητής σε Συνέδρια και Περιοδικά με κριτές, πολλές εισηγήσεις-ανακοινώσεις σε Συνέδρια με κριτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό με αντίστοιχες δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων, καθώς και δημοσιεύσεις σε συλλογικά έργα και σε ελληνικά και ξένα Περιοδικά με κριτές. Ακόμη, έχει συμμετοχή στη συγγραφή τεσσάρων επιστημονικών βιβλίων και υπάρχουν δημοσιεύσεις του στο Αποθετήριο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας «Δημώδης Γραμματεία (Από τον Διγενή Ακρίτα έως την πτώση της Κρήτης)», στο Αποθετήριο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας «Πρωτέας: εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα», στην Πλατφόρμα Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων «Αίσωπος» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο Αποθετήριο «Φωτόδεντρο, Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές» και στο «Φωτόδεντρο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου» στην πλατφόρμα «Φωτόδεντρο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ».