Επιστημονική Συνεργάτης
Η Μαρία Μαργαρίτη είναι Κοινωνική Λειτουργός, απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας. Σήμερα υπηρετεί ως Διευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ζεφυρίου.
Έχει Εξειδίκευση στη χρήση των Η/Υ στην Ειδική Αγωγή και είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Υποστηρικτικής Τεχνολογίας. Είναι πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ και ενταγμένη στο Μητρώο Εκπαιδευτών ΣΕΚ Ε.ΚΕ.ΠΙ.Σ, για τις κατηγορίες εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης, οικονομολόγων κοινωνιολόγων, κοινωνικών λειτουργών, βοηθητικό διδακτικό προσωπικό της προσχολικής και της ειδικής εκπαίδευσης.
Πλούσια η συμμετοχή της σε επιστημονικά συνέδρια, με εισηγήσεις σχετικά με το ρόλο της οικογένειας στην εξέλιξη του παιδιού με αναπτυξιακές διαταραχές, τη χρήση λογισμικών στην πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας, τη χρήση Πολυμέσων στην εκπαίδευση και την αξιολόγηση στα άτομα με νοητική καθυστέρηση και κινητικές αναπηρίες.
Υπήρξε υπεύθυνη Προγράμματος Επαγγελματικής Κατάρτισης νέων με κινητικές αναπηρίες σε επαγγέλματα Πληροφορικής του Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας (Προγράμματα HELIOS I, ΗORIZON II, Καταπολέμησης του Αποκλεισμού από την Αγορά Εργασίας κ.ά.) και του Τομέα Αποκατάστασης Παιδιών και νέων με ειδικές ανάγκες, του ΙΚΕ (Κέντρο Αποκατάστασης Σπαστικών Παιδιών- Εκπαίδευση Νέων με Αναπηρίες στις Νέες Τεχνολογίες).
Συγγραφικά, συμμετείχε στη δημιουργία του φυλλαδίου «Panda με μάσκα» (Μαρία Μαργαρίτη, Μποκής Σωκράτης, Τζόρβα Ρεβέκκα, Χολέβα Αντιγόνη, Παπαδόπουλος Παναγιώτης, Θωμαΐδου Λωρέττα – Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής), το οποίο διανεμήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας μέσω του ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ σε όλα τα Ειδικά Σχολεία της Ελλάδος και τα ΚΕΣΥ (νυν ΚΕΔΑΣΥ), το Δεκέμβριο 2020. Επίσης, στα Δοκίμια «Η Οικογένεια και το περιβάλλον» από το Πρόγραμμα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών στην Υποστηρικτική Τεχνολογία κινητικά αναπήρων, «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» ΕΠΕΑΕΚ, Τμήμα Πληροφορικής Παν. Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας (2007, 2004). Υπήρξε μέλος της ομάδας συγγραφής του βιβλίου «Στοιχεία Ειδικής Αγωγής & Φροντίδας» για την Ειδικότητα των Κοινωνικών Φροντιστών, Αθήνα ΟΕΔΒ 2003-2004. Άρθρα της φιλοξενούνται στο περιοδικό «Το αλφαβητάρι του γονιού» (Χρήση πολυμέσων στην εκπαίδευση παιδιών με νοητική καθυστέρηση, 2ο τεύχος).