Αντικείμενο−Σκοπός
Αντικείμενο−Σκοπός
Αντικείμενο του Δ.Π.Μ.Σ. με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων» είναι η παροχή εξειδικευμένων παιδαγωγικών γνώσεων σε πτυχιούχους της ημεδαπής και αντιστοίχων της αλλοδαπής, που υπηρετούν ή πρόκειται να υπηρετήσουν στη Γενική αλλά και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.), πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή/και στην αγωγή και φροντίδα παιδιών πρώιμης παιδικής ηλικίας και ενδιαφέρονται να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις, μερικές από τις οποίες σε πεδία αιχμής, όπως της Παιδαγωγικής, της Γενικής και Ειδικής Διδακτικής, της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής, και να διαθέτουν κριτική επίγνωση των ζητημάτων που αναδύονται στα ανωτέρω πεδία και στη διασύνδεσή τους με τις Νέες Τεχνολογίες και τις Βιοϊατρικές Επιστήμες.
Σκοπός του ΔΠΜΣ είναι η μεγιστοποίηση της δυναμικής των αποφοίτων του στον εκπαιδευτικό χώρο, αφενός μέσω της απόκτησης μιας ολιστικής προσέγγισης στη σύγχρονη Παιδαγωγική Επιστήμη και στις διαδικασίες Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, αφετέρου μέσω της επικαιροποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων των φοιτητριών/φοιτητών στα ανωτέρω γνωστικά πεδία.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Δ.Π.Μ.Σ. εστιάζει μεν στη γεφύρωση των Βιοϊατρικών Επιστημών και των Νέων Τεχνολογιών με τους διάφορους τομείς της Εκπαίδευσης, στοχεύει δε στη διάχυση σύγχρονων διεπιστημονικών προσεγγίσεων μέσα από τη θεωρία, την έρευνα και την εφαρμογή στο πεδίο των Επιστημών της Αγωγής. Η συμβολή του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, που καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο των Βιοϊατρικών Επιστημών και των Τεχνολογικών Εφαρμογών τους, είναι καθοριστικής σημασίας για το Πρόγραμμα, διότι διαθέτει το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό προκειμένου να υποστηρίξει μια τέτοιου είδους προσέγγιση αλλά και τον απαραίτητο υψηλής τεχνολογίας εξειδικευμένο εργαστηριακό εξοπλισμό για να προσφέρει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές εξειδικευμένη γνώση σε τομείς της Βιολογίας, της Νευροβιολογίας, της Γενετικής κλπ.. Όπως τεκμηριώνεται από σύγχρονες μελέτες, οι ανωτέρω τομείς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης και αναπλαισιώνουν πεδία όπως η Ειδική Αγωγή και η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση. Η προσέγγιση αυτή είναι πρωτοποριακή, σύγχρονη και μοναδική στα μεταπτυχιακά προγράμματα της ημεδαπής.
Μία επιπλέον σπουδαία καινοτομία του Δ.Π.Μ.Σ. έγκειται στο ότι ενσωματώνει λειτουργικά την ενταξιακή/συμπεριληπτική διάσταση στο Πρόγραμμα Σπουδών του και με τον τρόπο αυτό εναρμονίζεται πλήρως με τις σύγχρονες, εθνικές και διεθνείς επιταγές για την
προαγωγή της συμπεριληπτικής/ενταξιακής εκπαίδευσης και την άρση των εμποδίων ως προς την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση όλων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα, με την ενσωμάτωση της ενταξιακής/συμπεριληπτικής διάστασης, το Δ.Π.Μ.Σ. εναρμονίζεται, μεταξύ άλλων, με:
Επιπλέον, η ενταξιακή/συμπεριληπτική διάσταση του Προγράμματος στοχεύει να καταρτίσει τους εκπαιδευτικούς, τους ειδικούς παιδαγωγούς αλλά και τους συναφείς επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ειδικής αγωγής και ευρύτερα της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ζητήματα άμεσα συναφή με τον εν λόγω χώρο, όπως, μεταξύ άλλων, σε εκείνα: