Επίκουρη Καθηγήτρια
mhatzigianni@uniwa.gr
Η επαγγελματική εμπειρία της κας Χατζηγιαννη βασίζεται σε μια πλούσια καριέρα στην προσχολική ηλικία με περισσότερα από 13 χρόνια διδακτικής εμπειρίας στον τομέα της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα και την Αυστραλία. Η ακαδημαϊκή της εμπειρία μετράει περισσότερα από 10 χρόνια σε Παν/μια της Αυστραλίας και της Ελλάδας. Σήμερα είναι επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και κατέχει επίσης τιμητική θέση στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης (Αυστραλία).
Η έρευνα της επικεντρώνεται στην εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στην Πρώιμη Παιδική και Προσχολική Ηλικία (από τη γέννηση έως τα 8 έτη). Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης με πλήρη υποτροφία, διερευνώντας τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τα μικρά παιδιά και τον αντίκτυπο στην αυτοεκτίμησή τους. Επίσης, ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στις “ΤΠΕ στην εκπαίδευση” (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με εθνική υποτροφία) και πτυχίο στην Προσχολική Αγωγή (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα, όπως αναφέρεται αναλυτικά στο βιογραφικό της σημείωμα: https://ecec.uniwa.gr/wp-content/uploads/sites/78/2022/11/CV-ELLINIKA-2022.pdf και είναι μέλος διαφόρων οργανισμών προσχολικής αγωγής. Μπορείτε επίσης να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της χρησιμοποιώντας το ORCID της: https://orcid.org/0000-0001-9378-2598 .
Η Μαρία ενδιαφέρεται για τη σύνδεση των νέων τεχνολογιών με τη δημιουργικότητα, το παιχνίδι και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη. Εργάζεται κυρίως με παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς. Έχει επίσης εκτεταμένη εμπειρία στην επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στη χρήση των νέων τεχνολογιών και του STEAM. Χρησιμοποιεί μικτές μεθοδολογίες και το θεωρητικό της πλαίσιο επηρεάζεται κυρίως από κριτικές και μεταμοντέρνες προοπτικές και οικοσυστημικές προσεγγίσεις. Τα πρόσφατα ερευνητικά της έργα περιλαμβάνουν:
α) διερεύνηση στάσεων και πεποθήσεων εκπ/κών και γονέων γύρω από τις νέες τεχνολογίες στις πολύ μικρές ηλικίες, MARIA HATZIGIANNI SHORT CV
β) Την ενσωμάτωση της προσέγγισης STEAM στην πρώιμη παιδική και προσχολική ηλικία ;
γ) Το κίνημα της ανοιχτής δημιουργίας και της σχεδιαστικής σκέψης (Maker pedagogies, Makerspaces, Design Thinking and 3D printing in the early years of school),
δ) Η χρήση της ψηφιακής αφήγησης για την προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης (Erasmus+ KA2 project)
ε) Εικονική πραγματικότητα/ Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τριτοβάθμια εκπ/ση.