Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στατιστική

Κωδικός Μαθήματος:

ΜΥ.2.1

Semester:

Β' Εξάμηνο

Μονάδες ECTS:

8

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/MSCEDTB105/



Καθηγητές Μαθήματος

Δρ. Παπαγεωργίου Ευσταθία

Περίγραμμα Μαθήματος

Περίγραμμα

Αποτελέσματα μάθησης

    1. Γνώσεις και Κατανόηση Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί:
      1. Να χρησιμοποιεί την συλλογή των ηλεκτρονικών επιστημονικών περιοδικών του Τ.Ε.Ι με την ανάλογη βάση δεδομένων, να αναζητά σχετική βιβλιογραφία με σκοπό την διερεύνηση θεμάτων που άπτονται της ευρύτερης περιοχής του ΜΒΑ και τα οποία κεντρίζουν το ενδιαφέροντου φοιτητή και είναι σύμφωνα με τα σχέδιά του για την μελλοντική του καριέρα.
      2. Να κάνει ανασκόπηση της βιβλιογραφίας με τέτοιο τρόπο ώστε, οι γενικότεροι στόχοι να γίνονται ειδικότεροι, συμπεριλαμβάνοντας σαφή ζητήματα και υποθέσεις οι οποίες πρέπει να εξεταστούν.
      3. Να αναπτύσσει και να παρουσιάζει μια αδιάσειστη μεθοδολογία για την επίτευξη των στόχων του. Αυτό ισχύει για διατριβή βασισμένη τόσο σε έρευνα όσο και σε βιβλιογραφική ανασκόπηση.
      4. Να διερευνά για εναλλακτικές δυνατότητες σχεδιασμού της έρευναςλαμβάνοντες υπόψη τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε σχεδίου.
      5. Να αποκρυπτογραφεί δημοσιευμένα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά έτσι ώστε να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες εκείνες οι οποίες είναι κατάλληλες για το θέμα το οποίο επέλεξε.
      6. Να συλλέγει πρωτογενή δεδομένα με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου των ημιδομημένων συνεντεύξεων και της ανάλυσης των πληροφοριών και να κρίνει αν τα δεδομένα αυτά είναι τα κατάλληλα για τους σκοπούς της έρευνας.
      7. Να επιλέγει την κατάλληλη τεχνική ανάλυσης των δεδομένων τα οποία έχει συλλέξει και να τα επεξεργάζεται χρησιμοποιώντας το SPSS (Statistical Package for Social Sciences) και το LISREL (Linear Structural Relations).
      8. Να αποδέχεται όλους τους κανόνες δεοντολογίας για την διεξαγωγή της επιστημονικής έρευνας.
      9. Να παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνάς του σε γραπτή και σε προφορική μορφή.
    2. Διανοητικές ικανότητες
      Προετοιμάζοντας την γραπτή εργασία (ομαδική) και την προφορική παρουσίασή της, σε συνεργασία με τον επόπτη καθηγητή, ο φοιτητής πρέπει:
  1. Να είναι έτοιμος να εργαστεί εποικοδομητικά και με λεπτομέρεια πάνω στο θέμα του, χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης και τις βάσεις δεδομένων για να κατανοήσει τα σχέδια και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποίησαν προηγούμενοι ερευνητές έτσι ώστε να καταστεί ικανός να σχετίσει το δικό του αναπτυσσόμενο σχέδιο με αυτές τις εργασίες.
  2. Να αρχίσει να αναπτύσσει λεπτομερή γνώση μιας συγκεκριμένης περιοχής και θεμάτων συναφών με την διοικητική επιστήμη, βασισμένος στην σύνθεση των ιδεών και των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν από τις διαλέξεις του μαθήματος και να αναπτύξει ακαδημαϊκή σχέση με τον καθηγητή.
  3. Να αναπτύσσει δεξιότητες στην ανάλυση, το γράψιμο και την παρουσίαση, στην διαχείριση του χρόνου και την αυτοοργάνωση, κάτω από τις συνεχείς οδηγίες του επιβλέποντα έτσι ώστε οι προγραμματισμένες εργασίες να ολοκληρωθούν με επιτυχία. 
  •  Άλλες ικανότητες
    Το μάθημα της Ερευνητικής Μεθοδολογίας ολοκληρώνεται μέσω διαλέξεων, σεμιναρίων, συναντήσεων με τον επιβλέποντα καθηγητή και γραπτών και άλλων απαιτούμενων εργασιών.
    Έτσι με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει:

    1. Αναπτύξει κριτική και αναλυτική σκέψη
    2. Θα έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται τις απαιτούμενες για το θέμα του πληροφορίες
    3. Θα μπορεί να παρουσιάζει πληροφορίες σχετικές με την ατομική του έρευνα και
    4. Η προφορική παρουσίαση της εργασίας στο τέλος των μαθημάτων θα αποτελέσει για τους περισσότερους φοιτητές μια πρόκληση και μια ιδιαίτερα χρήσιμη εμπειρία.
  1.  

Δραστηριότητες μάθησης και εκπαίδευσης

    1. Γνώσεις και Κατανόηση
      Η Ερευνητική Μεθοδολογία περιλαμβάνει, για τους φοιτητές, διαλέξεις, ασκήσεις πράξης, εργαστηριακά μαθήματα και συναντήσεις με τον υπεύθυνο καθηγητή. Σκοπός των διαλέξεων είναι να παρουσιαστεί το υλικό που περιλαμβάνεται στην προηγούμενη ενότητα. Οι ασκήσεις πράξης και οι συναντήσεις με τους υπεύθυνους καθηγητές θα βοηθήσουν ιδιαίτερα τους φοιτητές στην ατομική τους έρευνα και στις προσπάθειές τους για βελτίωση. Τα εργαστηριακά μαθήματα θα βοηθήσουν τους φοιτητές στην εκμάθηση της χρήσης εξειδικευμένων στατιστικών πακέτων (S.P.S.S και LISREL) τα οποία αφενός θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για την υλοποίηση των εργασιών τους και κυρίως της διπλωματικής τους διατριβής, αφετέρου θα φανούν χρήσιμα στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
    2. Διανοητικές Ικανότητες
      Κατά την διάρκεια των διαλέξεων και των ασκήσεων πράξης οι φοιτητές θα λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις έτσι ώστε να μπορούν να αναλύουν εργασίες από επιστημονικά περιοδικά και άλλες σχετικές πηγές, να εστιάζουν σε συγκεκριμένες πληροφορίες και να εξετάζουν τους στόχους, τον σκοπό και την μεθοδολογία των εργασιών. Επιπλέον θα διδαχθούν τις μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των πληροφοριών καθώς επίσης τον τρόπο της γραπτής και προφορικής παρουσίασής των.
    3. Άλλες Ικανότητες
      Μέσα από τις δραστηριότητες του μαθήματος οι φοιτητές θα κατανοήσουν και θα αναπτύξουν την αξία της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας.