Δρ. Μαρέττα Σιδηροπούλου

Εκλεγμένη Επίκουρη Καθηγήτρια

Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο


Η Μαρέττα Σιδηροπούλου, είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στην 1/ Κοινωνική Ανθρωπολογία με αντικείμενο τις Σπουδές Φύλου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και 2/ Παιδαγωγική με αντικείμενο την Δημιουργική Γραφή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας). Το διδακτορικό της είναι στην Κοινωνική Ανθρωπολογία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με τίτλο: «Η ανάγνωση ως πολιτισμική κατασκευή – Τρόποι διαπραγμάτευσης στη χρήση των βιβλίων» (Υποτροφία Ηράκλειτος). Υπήρξε επισκέπτρια ερευνήτρια (visiting researcher) στο Department of Social Anthropology του UCL (University College London) και μέρος των σπουδών της έλαβε χώρα στο Department of Educational & Social Science του University of Central Lancashire.

Είναι εκλεγμένη Επικ. Καθηγήτρια (υπο διορισμό) στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΠΗ) στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Διδάσκει Θεωρία Λογοτεχνίας και Δημιουργική Γραφή στο Μεταπτυχιακό Δημιουργικής Γραφής του ΕΑΠ και Εκπαίδευση και Σχολικές Βιβλιοθήκες στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας του ΤΕΙ Αθήνας. Έχει διδάξει στα: University of Calabria, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΤΕΙ Ιωαννίνων. Επίσης, στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης της ΑΣΠΑΙΤΕ τα αντικείμενα Συμβουλευτική Ψυχολογία και Παιδαγωγική και Φιλοσοφία της Παιδείας.

Έχει συμμετάσχει σε σειρά ερευνητικών προγραμμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ορισμένα από αυτά είναι τα: «Πρωτοβουλία Παροχής Εκπαίδευσης και Υποστήριξης στους Πρόσφυγες» (PRESS) του ΕΑΠ, «Ένταξη Παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο Σχολείο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» του ΑΠΘ, «Ένταξη Παιδιών με Πολιτισμικές και Γλωσσικές Ιδιαιτερότητες στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» του ΕΚΠΑ. «Μη τυπικές μορφές αξιολόγησης στον ακαδημαϊκό και εργασιακό χώρο» του ΤΕΙ Αθήνας (μέλος ερευνητικής ομάδας), κ.α.

Έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων σε ξένα και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά ενώ έχει συμμετοχές σε βιβλία και συλλογικούς τόμους.

Έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία εργαλείων ανάγνωσης και διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση, με τον εκδοτικό οίκο Μεταίχμιο και το Μουσείο Σχολικής Ζωής για το σχεδιασμό και την εμψύχωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.